2024. november 28. csütörtök

Csak egy kérdés …

Szerző: Simon Sándor Bejegyzés ideje: 2010. november 7.

Csapatunk megint vereséget szenvedett. Csapatunk megint kétes körülmények között szenvedett vereséget. Mondatok, melyek a ZTE elleni meccs után születtek bennem.

Kassai Viktor a legjobb magyar játékvezető, a legjobbnak tartott magyar játékvezető, akit kétségkívül a legjobban menedzselnek.

Kassai Viktor az utóbbi időben sok meccset vezetett. Itthon és külföldön is. Külföldön jobbára óriási sikerrel, öregbítve a magyar játékvezetés hírnevét. Külföldön tényleg nagy jelentőséggel bíró meccseket bíznak rá. Bizonyíthatja, milyen jók a magyar bírók, milyen kemények, milyen igazságosak.

Csak egy kérdés! Bárhol a világon, egy nagy jelentőséggel bíró válogatott vagy BL-meccsen, miközben a magyar színeket képviseli, ugyanolyan határozottan befúj egy 11-est döntetlen állásnál, a zalaegerszegihez hasonló szituációban, mint ahogy Zalaegerszegen tette a 89. percben?

A kérdés azért is kérdés, mert a mai labdarúgás egyik rákfenéjére mutat. Amikor vannak a leírt szabályok és van a gyakorlat. Amikor szinte minden szögletnél vagy tizenhatos körüli pontrúgásnál lehet 11-est vagy éppen kifelé rúgást is ítélni. Amikor védő és támadó egymásba kapaszkodik már akkor, amikor a labda még fényévekre jár. Amikor rángatják, lökik egymást, gyakran el is esnek. Persze főleg a támadó, hisz neki adott esetben nincs veszteni valója. Száz esetből egyszer tán befújja a bíró. Ha mindent befújna, meggyőződésem, a futballmeccsen is kosárlabda eredmények ( na jó, talán kézilabda) születnének.

Szóval a kérdés. Külföldön, egy BL-meccsen is így fújt volna Kassai Viktor? Két válasz lehetséges. Igen vagy nem. Ha igen a válasz, akkor azt is lehet kérdezni, utána hány hasonló mérkőzést vezet még? Ha pedig nem a válasz, akkor azt, itthon miért?

Látom, hogy van egy csapatunk, amely akar játszani. Amely néha tud is játszani. Amely gyakran lejátssza az ellenfelét. Amelyben vannak hibák. Sajnos, még nem is kevés. Csapat- és egyéni hibák is. Ezeket a hibákat az ellenfelek gyakran kíméletlenül meg is büntetik Ha lehet, a büntetést hagyjuk az ellenfelekre …

Félreértés ne essék, nem mondom, hogy ezt a meccset a játékvezető miatt vesztettük el. Ha az ellenfél játékban történő lejátszása nemcsak a mezőnyben, hanem a kapu előtt is érvényesül, akkor ezt a mérkőzést gólokkal nyeri a Fradi. Nincs a világon játékvezető, aki ez ellen tehetne. Ezt kell gyakorolni, erre kell törekedni, ez lehet a jó irány. Már csak azért is, hogy legközelebb ne legyenek kérdések.

Hajrá Fradi!

Simon Sándor

A végére ugorhat és hozzászólhat.

13 hozzászólás

  1. Makkmarci írta:

    Sanyi!
    Ha nincs az utolsó bekezdés, biztosan leszúrlak egy ilyen cikk után, de szerencsére ott van az a pár sor. :))
    Mert a tegnapi vereségünk sok mindenen múlt, de Kassain a legkevésbé. Az a tizi befújható volt (és be is fújták, hisz rólunk van szó). Itt én elsősorban a sportdiplomáciai lemaradásunkat érzem szinte behozhatatlannak. Felelős pozícióba kellene juttatni néhány embert a foci vezetésében, de ehhez meg olyan tulajdonosi kör kéne, aki az aktuális hatalomnak jobban megfelel. Ami a tegnapi vereséget illeti, egyszerűen nem értem, hogy Prukner úr miért Habert védeti (el akarjuk adni?), mert ez a „fáradt Ranilovic” indoklás nekem bizony sántít. Justin 1000 éve nem védett huzamosabb ideig komolyabb tétmeccsen, így az ilyen jellegű hibák sajnos benne vannak. Maróti a tizinél sajnos lökött két kézzel, ami szintén nagy hiba, de ami egyszerűen borzasztó, hogy ezzel a petárda/füstbomba dologgal miért kell szórakozni. Legalább annyira ludasnak tartom a tegnapi vereségben ezt a dolgot, mint az előző kettőt. A kapu előtti dolgokhoz meg annyit, hogy azért nem nyerünk meg egy ilyen meccset gólokkal, mert nincs csatárunk. Tudtuk ezt már júliusban is, mégsem tettünk ellene szinte semmit sem. Ezek fényében én azon az állásponton vagyok, hogy ismételten jól megvertük magunkat, ahogy a lilák, a Honvéd és a Loki ellen is. Ez 4 olyan zakó, ami simán elkerülhető lett volna, és akkor most mindenki a Fradi csodáról cikkezne, nem pedig Kassairól.
    Üdv,
    Makkmarci

    Hozzászólás ideje: 2010. november 7. 09:58

  2. Wolfee írta:

    Sok minden igaz,amit Makkmarci ír!De!Az a baj,hogy így hirtelenjébe megnéztem vagy 15 külföldi(Angol,Olasz,Német,Spanyol)összefoglaló foci meccset!4 hasonló esetet láttam mint a tegnapi 11’s!Sőt az egyik angol meccsen a szó szoros értelmébe a 16’s-on kívülre lökte a védő a csatárt!A labda a közelbe sem volt mint nálunk tegnap!A bírók egy esetben sem adtak 11’s-t!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!A Fradi ellen minden magyar bíró befújja,sőt alig várják,hogy történjen valami hasonló!!!!Úgy ,hogy ne szépítsük itt a dolgot!Igaz,saját magunkon is löktünk egyet az „árok”felé,de most már igazán tehetne a Fradi vezetése egy-két lépést a sportdiplomáciai úton,mert ez a szemétség mind addig folytatódni fog ellenünk,míg ez magasabb helyeken nem lesz beszédtéma!Üdvözöllek benneteket!Szép napot!

    Hozzászólás ideje: 2010. november 7. 10:53

  3. tibu1 írta:

    Wolfee hozzászólásával értek egyet, mert külföldi bajnokságokban, nem fújnak ilyenért büntetőt. Megkockáztatom, hogy a hazai bajnokságban is csak a Fradi ellen.
    Tény, hogy a hazai bírói kar, Bede kivételével, nagyrészt ellenünk vezeti a meccseket.
    Viszont az is tény, hogy történelmünk során, ez elég gyakran megesett velünk.
    Mi úgy lettünk 28-szor bajnok csapat, hogy folyamatosan ellenszélben kellett fociznunk. Ennek ellenére mi szereztük a legtöbb bajnoki aranyat, mert fel tudtunk nőni ehhez az ellenszélhez. Most sem kell mást tenni, mint tökéletesíteni a helyzetkihasználásunkat és szép sikerek elé nézhetünk.
    Ne bosszankodjunk, ki fogunk jutni a nemzetközi porondra, ahol a bírók mindig a kis csapatok ellen fújnak, nekünk pedig fel sem fog tűnni, mert itthon már hozzászoktunk.

    A csapat játéka tegnap szenzációs volt. Ez a játék, joggal szülhet reményt és hitet zöld-fehér lelkünknek, tehát ne bánkódjunk, ne keressünk felelősöket és ne foglalkozzunk az ellenség képekkel, hanem bízzunk benne, hogy masszív és eredményes csapattá válunk!

    Hozzászólás ideje: 2010. november 7. 11:07

  4. trebla77 írta:

    Ami nekem feltűnt, az elsősorban az, hogy aki focizott életében és szenvedélye ez a játék, az a lassításoknak köszönhetően megerősítheti, hogy bizony megkajálják a magyar bírók a játékosok műbalhéit!
    Nem véletlen, hogy egy közepes szintű európai csapat megeszi a mi bajnokainkat! Ezeken a meccseken bizony szigorúan kiállították volna a súlyos sérülést okozó zete játékost!
    Furcsa, hogy még nem jöttek rá az itthoni edzők, hogy nem ez az alamuszi, bírók által támogatott játék vezeti ki a kátyúból a magyar focit.
    Ha kassai a legjobb magyar játékvezető, akkor milyen a többi? Volt egy teljesen közömbös jelenet a félpályánál:a zete játékos belebotlott a labdába és taccsra rúgta, úgy hogy a közelébe nem volt Fradista, erre neki ítélte a bedobást!
    Sok sok ilyen apróságból biztos következtetéseket lehet levonni, a kérdés nem az, hogy befújható volt -e a tizenegyes, hanem hogy erre készült-e a bíró!
    Igen erre készült!
    Bármi történhetett volna ezt a meccset mi nem nyerhettük meg!
    A forgatókönyv szerint loki- vidi párharcnak kell következni, ezt várják el az értekezlet urai akik erről dönthettek. A Fradi csak arra kell, hogy legyen kit elverni, az az kicsit finomodott tavaly óta, hiszen most már a nézőszám alakulása miatt, néha felkapaszkodhatunk a dobogóra is, így aztán év végén a tv-és pénzekből a nézőszám miatt megint nem fog jutni mert ráfogják, hogy a loki vagy a vidi nézettsége nagyobb!
    Sajnos nálunk tovább fog csökkenni a meccsre járók száma!
    Kérdés mit kapunk cserébe ezekért a sérelmekért, ha kupagyőzelmet, akkor rendben!
    Senki nem bánná, ha ezt az ellenszelet a csapat jó játékkal ki tudná küszöbölni, de amióta a foci ekkora üzlet lett, még közepes játékoshoz sem tudunk hozzájutni.
    Ja majd nevelünk magunknak!
    Járjatok nbII-es meccsre, hogy Ti is lássátok a jövőt!
    Régen a bírók 80%-a Fradista volt, most mutassatok legalább egyet!
    Én amíg élek szidni fogom a bírókat, mert amit látunk az csalás!

    Hozzászólás ideje: 2010. november 7. 22:22

  5. bockor írta:

    Valóban más besorolás alá esünk, mint a többi csapat, tény hogy rengeteget tévednek a bírók a kárunkra és tény, hogy az mlsz is máshogy méri a büntetést, ha rólunk van szó.
    De! A Debrecen és a ZTE eleni meccset is csak és kizárólag mi veszítettük el. Mindenki arról beszél, hogy egy tulajdonképpen befujható büntetőt, miért fújtak be?! Mert befújható volt. Miért nem arról beszélünk, hogy lehet valaki annyira ostoba, hogy egy veszélytelen szituációban két kézzel fellöki az ellenfelét, a büntetőterületen belül. A Honvéd ellen is láthattuk, hogy nekünk nem kell agyonrúgni valakit a 11-esért, elég ha hozzáérünk.
    Szívesen megnézném Prukner, a játékosok lelkierejét mérő tesztjeit. Vagy a játékosok hazudják végig a tesztet, vagy az dilettáns, aki kiértékeli ezeket. Egyszer nem sikerült még meglovagolnunk azt a pillanatot, mikor megadhatnánk a kegyelemdöfést. Debrecenben visszaálltunk az egyenlítés után, a ZTE ellen Staniccal próbáljuk stabilizálni a középpályát, miközben Bence ott ül a kispadon. Prukner vastagon benne van abban, hogy ezeket a találkozókat elbuktuk. Gyáva hadvezérnek, gyáva a serege.
    Nagyon szép focit játszunk a mezőnyben, ha pontozásos sportág lenne biztosan nyerünk. De ezt gólra játszák…

    Hozzászólás ideje: 2010. november 8. 08:49

  6. szabodani01 írta:

    Szerintem Kassai egy nagyon jó játékvezető és nem mérlegel ilyen szituációkban, hogy hol és milyen meccset vezet ezt bárhol befújja.Én pont ottt ültem és láttam az esetet élőben, már akkor mondtam, hogy ez egy jogos 11-es volt.Az pedig, hogy a fradi lejátszotta a zetét a pályáról az is igaz.Ha minden meccsen ilyen jól játszanak akkor nem kell szégyenkeznünk miattuk. Én 1 dologgal nem értettem egyet a meccs előtt, hogy miért Haber védett, de ezt nem az én dolgom eldönteni.
    HAJRÁ FRADI!!!!!

    Hozzászólás ideje: 2010. november 8. 11:58

  7. eagleeye1899 írta:

    Kedves bockor!

    Sokszor egyetértek Veled, de most abban nem, hogy gyáva lett volna a vezérünk!
    Fent volt az elvileg (nagyjából) három támadó a ZTE ellen idegenben.
    Tudom, Heinz visszalép sokat, így nem feltétlen igaz ez, azonban azért ez már eleve nem gyávaságra vall.
    Stanicot kritizálod, Bencét méltatod.
    Bence valóban gólpasszt adott a Szolnok ellen, de például Stanic is gólpasszt adott Schembrinek a Vasas ellen.
    Imádom Bencét, de úgy gondolom, sokkal nincs most jobb formában, mint Stanic, nagyjából egy szinten vannak.
    Emelett Abdi is a pályán volt, az ő szerepeltetése sem vall szerintem gyávaságra.

    De tiszteletben tartom véleményed, én most ezt másképp látom.

    A bírós témához csak annyit tennék hozzá, hogy a partjelzők egyes esetekben ezen a meccsen elképesztő, miket húztak lesre, az 55-ik percben is volt egy 1000%-os nem les, de a 79-ik percben Schembri kiugrásánál megnyerhettük volna a meccset, ha a fél méteres hátrányt nem húzzák be lesre…

    Ezek azért fájóak , mert sorozatban minden meccsünkön van most már ilyen, ziccerektől fosztanak meg ezáltal és ami a legfontosabb, hogy ha bármelyik másik nb1-es mérkőzést nézem, nem látok ilyen egyértelmű tévedéseket les terén…

    Hozzászólás ideje: 2010. november 8. 21:46

  8. eagleeye1899 írta:

    Egyébként a Kassai által képviselt szemléletben lehetne a kilábalás játékvezetői szinten a magyar fociban, mert a sok színészkedés az KIZÁRÓLAG a bíróink beetetése miatt van!

    Elég csak megnézni egy Kassai meccset itthon, hogy hol helyezkedik és egy másik játékvezető meccsét itthon.
    Kassai 95%ban 15 méteren belül van az akcióknál labdaközelben.
    A többiek nem, 30-40 m,éterekről fújnak szituációkat, sokszor csak azért sípolnak, mert nem bírják kondival és ne kelljen futniuk

    Hozzászólás ideje: 2010. november 8. 21:50

  9. bockor írta:

    Szia Eagle! 🙂

    Ebben valóban nem értünk egyet. Bence gólratörően a kapufelé cselez, lövésekkel próbálkozik, míg Stanic csak oldalra passzol. A formájukat illetően lehet igazad, de a habitusukat semmikép. Debrecenben láthatóan visszaálltunk 1-1-nél. Ezért jelentem ki bátran, hogy gyávák voltunk, Pruknerrel az élen. Abdit 0-1-nél hozta, ami nem vall különösebb bátorságra. 1-1-nél kellett volna 19-re lapot húzni.
    De ha azon kívül, hogy mentálisan egy szakadék a csapat és az edzőnk, tudsz más okot a zsinórban 3. idegenbeli rangadónk elvesztésére, akkor azt érdeklődéssel elfogadom 🙂
    Nyerhető meccsek voltak könyörgöm! Nem kérdés, hogy jobb csapat vagyunk a Zalaegerszegnél, de egyszerűen képtelenek vagyunk ezt igazolni. Ha egy csapat duzzad az önbizalomtól, az rendre jó megoldást választ, mert biztos benne, hogy meg tudja csinálni. Ez igaz ránk szerinted?!

    Hozzászólás ideje: 2010. november 8. 22:05

  10. Csabuso írta:

    Sziasztok!

    A véleményem az, hogy szemétség volt befújni a tizit, még akkor is ha Maróti tényleg lökött valamennyire, az ember meg repült, mint ha kötelező lett volna. Ezzel együtt több dolog vezetett a vereséghez. Haber hibája, a kihasználatlan helyzetek, Maróti butasága, és Kassai… Ez volt a véleményem a meccs után és ezt tartom most is. Viszont ha tényleg szerzünk egy igazi góllövő csatárt (remélem már télen), akkor nem lesz ennyi kihagyott helyzet ez is biztos, és ezt én is és szerintem mindenki érzi.

    Hozzászólás ideje: 2010. november 9. 00:07

  11. trebla77 írta:

    Higgyétek el, ha a 92 percben lett volna egy felívelés azt is befújja tizenegyesnek!
    Nem könnyebb úgy játszani egy csapatnak, hogy bármit csinálnak a végén kapnak egy tizenegyest!
    Nincs még egy csapat amelyik ennyi sérülést, súlyos sérülést szedett volna össze.
    Ez a durva játék része az ellenünk felálló csapatok védekezésének, és ehhez bírói segítség kell.Látjuk, hogy meg is kapják.
    A partjelzőknél is tetten érhető a lesek befújásánál, mi még soha nem kaptunk előnyt az egyvonalnál, az mindig les.
    A lerántás az sárga, ha mi csináljuk, ha ellenünk akkor csak a második félidőben amikor eldőlt már a meccs.De lehet ezeket a hibákat sorolni, lehet azt mondani, hogy jól vezette a bíró, mert nem volt látványos hibája,befújhatta a befújhatót,de összességében a mérkőzés alakulásában erősen benne van!
    13 meccs ment el úgy, hogy csak egy meccsen kaptuk vissza azt ami sokak szerint kiegyenlíti egymást.Ezek nem véletlenek, hiszen egy rossz meccs után jöhetne egy szerencsés is!
    A jó bírót meccs közben szinte észre sem lehet venni, de nálunk ők a főszereplők.
    Miért van úgy, hogy minden szögletnél kifelé szabadrugás?
    A közelképen meg látszik, hogy tépik rángatják egymást, de a mi bírónk a tíz párból rögtön látja, hogy mi szabálytalankodunk!
    Nekem nem csak most, hanem a megnyert mérkőzések után is ez volt a véleményem, csak akkor nem azon vitatkoztunk, hogy a bíró miért fújt a javunkra!
    Ja igen Ti 10-20-30-40-50 év után tárgyilagosak akartok maradni, hova jártatok eddig meccsre?
    Ez nem most kezdődött Kassaival!
    Ez egy folyamat része!

    Hozzászólás ideje: 2010. november 9. 08:10

  12. Fradi Star írta:

    Kedves Sanyi!

    Igazad van, Kassai egy idióta, ha hazai pályán fúj. De számomra mégis fontosabb kérdés, hogy miért veszítünk el mi minden rangadót? Kassainál jobban izgat a lila majmok elleni szégyen, de a szégyen kategóriát súrolja az is, hogy a kondások ellen sem tudtunk nyerni emberelőnyben és a szombati meccset is Kassaitól függetlenül nyerni kellett volna. Szívesen olvasnék erről publicisztikát. Hol a mentális erő? Miért omlik össze fejben a csapat?

    Hozzászólás ideje: 2010. november 9. 14:44

  13. bockor írta:

    Trebla, sokszor mondtam már, hogy kifejezetten kedvelem az írásaidat, sőt szerencsémre személyesen is ismerlek. Továbbra is az a véleményem, hogy rendkívül szimpatikus ember vagy, ráadásul olyan Fradista, akikből soha nem elég a lelátón.
    De el kell mondanom, hogy most először elkezdtél idegesíteni 🙂
    Ha úgy véled, hogy a Debrecen és a ZTE elleni 0 pont a bírók műve, akkor Te, – bár helyesen teszed, mert Fradista vagy – az elfogultságtól nem akarod észrevenni az igazságot.
    Mindkét meccset mi buktuk el. Nem takarózhatunk mindig a külső körülményekkel, mert akkor elsiklik a figyelmünk a meglévő, nem kevés hibánkról. Ez hosszú távon sokkal, de sokkal kártékonyabb, mint a „tárgyilagosság”.
    Nem egy, nem két elcsalt meccset láttam már, ezek nem voltak azok.

    Hozzászólás ideje: 2010. november 9. 17:21

HOZZÁSZÓLÁS